گرمایش

اجرای گرمایش از کف در اصفهان – ( قیمت رقابتی + مشاوره )

گرمایش از کف اصفهان - برقآب سازه

افزایش چشمگیر جمعیت و همچنین کاهش منابع انرژی ( مخصوصا انرژی های تجدید ناپذیر ) باعث شده تا موضوع مصرف بهینه انرژی اهمیت پیدا کند . به همین دلیل نقش سیستم های گرمایشی ساختمان ها و مجتمع های مسکونی برای کنترل درست مصرف انرژی امری مهم و ضروری است . گرمایش از کف نوعی سیستم گرمایشی محسوب می شود . یک سیستم مدرن که در کف ساختمان ها نصب می گردد و حرارت و گرما را از کف ساختمان منتشر می کند .

راهنمای مطالعه : نصب روفتاپ پکیج در اصفهان

خصوصیات گرمایش از کف در اصفهان چیست ؟

روش گرمایش از کف در اصفهان به عنوان ساده ترین ، طبیعی ترین و کارآمد ترین روش برای گرمایش شناخته شده است . در سیستم گرمایش از کف بیش از پنجاه درصد از انتقال حرارت به صورت تابشی انجام می شود . زمانی که این سیستم را با سایر سیستم های گرمایشی مقایسه می کنیم نه تنها در صرفه جویی انرژی بلکه در بهینه سازی آن هم نقش بسزایی دارد .

اجرای گرمایش از کف در اصفهان - 09913199915

اجرای گرمایش از کف در اصفهان – 09913199915

تاریخچه سیستم سازی گرمایش از کف :

سیستم گرمایش از کف پیشینه ای طولانی دارد و فقط مخصوص زندگی مدرن امروزی نیست . تحقیقات باستان شناسان در آسیا و آلاسکا نشان داد که در خانه ها و حمام های باستانی و قدیمی  به نوعی از این سیستم استفاده می شد .

کشورهایی مثل روم ، کره و ایران از این روش برای گرم کردن حمام ها و خانه های خود استفاده می کردند .

انواع سیستم گرمایش از کف :

به طور کلی سه نوع روش گرمایش از کف وجود دارد :

سیستم گرمایش از کف با ( هوای گرم )

سيستم گرمايش از كف با جريان الكتريسيته ( سیستم گرمایش برقی )

سيستم گرمايش از كف با آب گرم ( سیستم گرمایش سیال) 

  • سیستم گرمایش از کف با هوای گرم :

می دانیم که هوا نمی تواند گرمای زیادی را برای مدت زمان زیادی نگه دارد و زود گرمای خود را از دست می دهد پس استفاده از سیستم گرمایش از کف با هوای گرم در مناطق مسکونی چندان مقرون به صرفه نیست . برای همین است که به شما پیشنهاد می کنیم که گرمایش از کف در اصفهان را از برقآب سازه دریافت نمایید تا اینکه ما در این زمینه بهترین خدمات را به شما ارائه کنیم .

  • گرمایش کف با آب گرم ( سیستم گرمایش سیال )

در این نوع سیستم گرمایش از کف از دو نوع لوله استفاده می شود . لوله های پلیمری تک لایه ( PEX-B ) , ( PERT-B ) و لوله های پلیمری پنج لایه  ( PEX-AL , PERT-AL )

ابتدا پکیج یا موتورخانه آب گرم را تولید می کند سپس پمپ ها آب گرم تولید شده را در لوله های کف ساختمان به حرکت در می آورند تا کل ساختمان گرم شود .

به صرفه ترین روش گرمایش از کف همین نوع یعنی گرمایش کف با آب گرم می باشد . به همین دلیل است که سال های زیادی از این روش در سراسر جهان استفاده می شود .

  • سيستم گرمايش از كف با جريان الكتريسيته ( گرمایش کف برقی )

گرمایش کف برقی مانند گرمایش کف ، با آب گرم است با این تفاوت که در اینجا به جای لوله های پنج یا یک لایه ای پلیمری ، از کابل های حرارتی استفاده می شود که از این کابل ها ، الکتریسیته عبور می کند .

از این نوع سیستم گرمایش از کف بیشتر در مناطق و ساختمان هایی استفاده می شود که به گاز دسترسی ندارند این روش فقط زمانی به صرفه است که قیمت انرژی الکتریکی یا همان برق اندک باشد . و از آنجایی که مصرف برق در ایران نسبت به گاز به صرفه تر است ، استفاده از این روش در این مناطق رایج تر است .

راهنمای مطالعه : تعمیر کولر گازی سامسونگ در اصفهان

اجرای گرمایش از کف در اصفهان - 09913199915

اجرای گرمایش از کف در اصفهان – 09913199915

مزایای سیستم های گرمایش از کف شامل موارد زیر است :

  • در این سیستم ، معمول ترین دمای آب گرم داخل لوله های کف بین 40 تا 50 درجه سانتی گراد است . زمانی که این دمای آب را با دمای آب در سایر روش های گرمایشی که بین 60 تا 85 درجه سانتی گراد است مقایسه می کنیم ، متوجه می شویم که بین 40 تا 60 درجه سانتی گراد تفاوت درجه است و این یعنی مصرف انرژی کمتر . برای همین توصیه می شود از سیستم گرمایش از کف در اصفهان استفاده شود و به کاربرده شود .
  • در برخی مواقع شاهد ترک و پوسیدگی دیوار توسط رطوبت ناشی از سیستم های گرمایشی هستیم . اما در سیستم گرمایش از کف رطوبت دیوارها از بین می رود و دیگر نگران ترک و پوسیدگی دیوار نخواهیم بود . علاوه بر رطوبت دیوار ، رطوبت کف ساختمان هم از بین می رود به همین دلیل فرصتی برای رشد و تکثیر حشرات موزی وجود نخواهد داشت .
  • یکی از مهم ترین مزایای آن این که فضای داخل ساختمان دیگر توسط بخاری یا رادیاتور اشغال نمی شود و آزادی بیشتری در تغییر دکوراسیون ساختمان خواهیم داشت .
  • از آنجایی که در سیستم گرمایش بخاری و رادیاتور دائما هوا درحال جریان است 1- دیوارها زودتر کثیف می شوند . 2 – جریان هوا باعث می شود تا محرک ها در هوای ساختمان پراکنده شوند و این مناسب کسانی که حساسیت دارند نیست .
  • اما در سیستم گرمایش از کف بدلیل اینکه جریان هوا کمتر است ، چنین مشکلاتی وجود نخواهد داشت .
  • همچنین استفاده از این سیستم در مکان هایی مثل آشپزخانه ها و حمام ها که بیشتر با آب ارتباط دارند و منجر به خیس شدن کف آنها می شود ، می تواند بسیار کاربردی باشد زیرا زمانی که کف آشپزخانه یا حمام گرم باشد رطوبت و خیسی برای مدت زمان زیادی وجود نخواهد داشت.
  • از مزایای مهم دیگر آن که خیلی در صرفه جویی انرژی هم نقش دارد این که شما می توانید دمای کف هر اتاق را به صورت مستقل کنترل نمایید .

ساختار گرمایش از کف در اصفهان :

  • کف ساختمان :

قبل از نصب سیستم های گرمایشی از کف باید حتما ساخت کف ساختمان به صورت کامل تمام شده باشد و فرآیند هایی مثل برق کشی ( اگر کف ساختمان نیاز به برق کشی داشت . ) و همچنین سیستم های لوله کشی آب و فاضلاب تمام شده باشد .

  • لایه های عایق اطراف سیستم :

سیستم گرمایش از کف زمانی که گرما را دریافت می کنند باید برای یه مدت زمانی این گرما و حرارت را حفظ کند . این لایه های عایق که نقش محافظتی هم دارن همین کار را انجام می دهند به گونه ای که با عایق کردن سطح زیرین آنها مانع از دست رفتن گرما خواهیم شد .

اجرای گرمایش از کف در اصفهان - 09913199915

اجرای گرمایش از کف در اصفهان – 09913199915

این عایق کاری توسط ورق های پلی استایرن صورت می گیرد که ضخامت آن 3 سانتی متر یا بیشتر است .

علاوه بر عایق کاری کف ساختمان ، عایق کاری دیواره های اطراف سیستم گرمایشی هم مهم است زیرا که می تواند این گرما را به دیواره های کناری هم منتقل شود و باعث کاهش دما شود .

  • لوله های گرمایشی کف :

زمانی که آب گرم آماده شد باید توسط پمپ به داخل لوله ها انتقال پیدا کند که این لوله ها لوله های پلیمری از جنس PEX هستند .

این لوله های پلیمری نسبت به لوله های مسی که قبلا از آن ها استفاده می شود .

حرارت کمتری را منتقل می کنند که در مصرف بهینه انرژی تأثیر دارد .

 2 – مقاومت و طول عمر بالاتری دارند . 3 – انعطاف پذیرترند .

می توانید بهترین خدمات را در زمینه نصب سینک ظرفشویی در اصفهان را از ما دریافت نمایید و بهترین ها را بتوانید از ما دریافت نمایید .

گرمایش از کف به چه معناست ؟

گرما از راه سطح کف که از نصب شدن لوله در سطح زمین تشکیل شده است تأمین می شود . در نتیجه همه کف خانه مانند رادیاتور کار می کنند و گرما از کف زمین به بالا می رود . گرم کردن خانه از کف زمین به دو روش است که انجام می شود .  

مورد اول و گزینه اول از راه آب گرم و دیگ بخار مرکزی می باشد و راه دوم گرم کردن خانه با استفاده و کمک گرفتن از برق انجام می شود . به طور گلی باید گفت که گرم کردن خانه با استفاده از آب گرم ساز و کار معینی و تعیین شده ای را دارد و آب از راه کنترل دیگ بخار گرم می شود و در لوله ها جریان پیدا می کند و لوله ها از راه سطح کف خانه سبب گرم کردن فضای خانه می شود .

اگر قصد دارید که همه فضای خانه را با استفاده از لوله های گرمایشی زیر سطح خانه گرم نمایید ، لوله ها جداگانه به هر کدام از اتاق ها راه پیدا می کند . در نتیجه این خصوصیت به شما کمک می کند گرم کردن و کنترل گرم کردن قسمت های متفاوت از خانه خود را داشته باشید .

اجرای گرمایش از کف در اصفهان - 09913199915

اجرای گرمایش از کف در اصفهان – 09913199915

قیمت گرمایش از کف چقدر است ؟

نیاز است که اطلاعاتی را به شما در مورد قیمت گرمایش از کف ارائه دهیم تا اطلاعاتی را در مورد قیمت آن داشته باشید . باید بتوانید برآورد کنید که قیمت این کار چقدر برای شما محاسبه می شود .

در سال 97 هزینه اجرا کردن هر متر مربع 50 تا 55 هزار تومان بوده است . اجر کردن و نصب این کار هم چیزی بین 15 تا 17 هزار تومان می شود . البته در زمان استفاده از این کالا بایستی که جنسی که از آن استفاده می کنیم را هم در نظر داشته باشیم که از چه جنسی است و چه خصوصیاتی را به دنبال دارد .

راهنمای مطالعه : لوله کشی استخر و جکوزی در اصفهان

منابع تآمین کننده سیستم های گرمایشی کف :

سیستم های گرمایش از کف می توانند به انواعی از منابع حرارتی متصل شوند . اما بدلیل مصرف و بازدهی زیادی که دارند دمای آن ها به بیش از 50 درجه نمی رسد . باید توجه کرد که حداقل دمای مورد نیاز برای آبرسانی 60 درجه است . پس ما به دو مدار نیاز داریم که قابلیت تنظیم درجه حرارت های متفاوت را داشته باشد . یکی برای تنظیم درجه دمای سیستم گرمایش و دیگری برای تنظیم دمای آب . بر همین اساس است که خیلی از افراد از سیستم گرمایش از کف می توانند استفاده نمایند .

نتیجه گیری مطالب در مورد آنچه که گفتیم :

بیش از 60 درصد انتقال حرارت در سیستم گرمایش از کف به صورت تشعشعاتی است . ( نمونه ای از حرارت تشعشعاتی : انرژی خورشید توسط تشعشعات خورشیدی به ما منتقل می شود . )

بنابراین این سیستم را می توان به عنوان بهترین سیستم گرمایش و انتقال گرما نه فقط برای مساکن بلکه برای مناطق صنعتی و تجاری هم در نظر گرفت .

مشتریان راضی
اجرای گرمایش از کف در اصفهان 80%

نظریات مشتریان

سوالات متداول

این خدمات و هزینه این خدمات را می توانید از ما بپرسید تا بهترین ها را در این زمینه به شما ارائه کنیم .

هم می توانید با شماره مورد نظر تماس بگیرید و هم اینکه قادر خواهید بود در سایت ثبت سفارش دهید . 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *