لوله کشی آب و فاضلاب

تعمیر لوله کشی آب و فاضلاب در اصفهان – برقآب سازه

تعمیر لوله کشی آب و فاضلاب در اصفهان - برقآب سازه

شبکه لوله کشی آب و فاضلاب در قسمت های مختلف ساختمان ها وجود دارند و به انتقال آب و فاضلاب در ساختمان کمک می کنند . اکثر این لوله کشی ها تو کار تعبیه شده اند و در صورت شکستگی و یا گرفتگی در این شبکه از تأسیسات ساختمان شاهد مشکلات متعدد و هزینه های سرسام آور خواهیم بود . اما خوشبختانه امروزه ، روش های نوین جای روش های پر هزینه را گرفته اند . در این مقاله قصد داریم در ر ابطه با دلایل نشتی ، ترکیدگی و حتی گرفتگی لوله های آب و فاضلاب و همچنین روش های ترمیم و تعمیر لوله کشی آب و فاضلاب مطالبی را خدمت شما ارائه دهیم .

علت نشتی آب در لوله کشی ساختمان

خوردگی شبکه لوله کشی ساختمان

در ساختمان های قدیمی با سن بیشتر از پانزده سال اکثرا از لوله های فلزی استفاده شده است . متأسفانه این گونه لوله کشی با گذشت زمان زنگ می زند و در دراز مدت نشتی هایی را به همراه خواهد داشت . نوع مصالح به کار رفته در اطراف لوله کشی ساختمان بسیار در زمان و طریقه زنگ زدن لوله ساختمان موثر است .

تماس لوله های فلزی کنار هم

قرار گرفتن لوله های فلزی کنار هم باعث بروز واکنش شیمیایی می شود و زنگ زدن لوله های فلزی را در پی دارد . اهمیت نقشه کشی در تأسیسات لوله کشی ساختمان اینجا مشخص می شود پس لازم است به این موضوع توجه لازم صورت بگیرد .

اعمال فشار بیش از حد به لوله

لوله کش در هنگام لوله کشی باید به این موضوع توجه کند که نباید فشار بیش از اندازه به لوله و اتصالات وارد کند زیرا باعث بریده شدن محل بست واشر ها می شود و نشتی آب را در پی خواهد داشت . برای خدمات لوله کشی آب و فاضلاب در اصفهان می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

استفاده از اسید های قوی جهت لوله بازکنی

لوله های فلزی معمولا بیشتر از لوله های پلاستیکی رسوب می گیرند و همین موضوع نیاز به استفاده از محلول های لوله بازکن را ایجاد می کند . اما این لوله بازکن ها با انجام یک واکنش اکسایش ـ کاهش با فلز باعث خوردگی و زنگ زدن آن می شود . همین موضوع باعث شده لوله های پلاستیکی و پی وی سی جای لوله های فلزی را بگیرند .

ترمیم نشتی لوله آب ( فلزی )

تعویض قطعه یا لوله

برای رفع نشتی لوله های فلزی دم دستی ترین کار ممکن این است که لوله ی سوراخ را با لوله ی سالم جایگزین کنیم . لازم به ذکر است این کار معمولا با هزینه های گزافی همراه هست.

جوشکاری

اگر چنانچه نشتی سطحی بود می توان از جوشکاری با الکترودهای خاص جهت تعمیر لوله استفاده نمود .

مواد ترمیم کننده

یکی دیگر از روش های ترمیم نشتی در لوله های فلزی استفاده از مواد ترمیم کننده مانند محلول ها ، رزین ها و مواد چسبنده است .

پانچینگ و پلاگینگ

در این روش می توانیم با استفاده از پانچینگ یک سوراخ در نقطه نشتی ایجاد می کنیم و پس از آن با قرار دادن پلاگینگ بر روی محل نشتی ، نشتی را مهار می کنیم .

علت های بروز نشتی در لوله کشی فاضلاب

در دو حالت لوله کشی فاضلاب دچار نشتی می شود و نیاز به تعمیر لوله کشی فاضلاب احساس می شود .

خراب شدن اتصالات

در برخی اوغات ممکن است به علت نامناسب بودن و بی کیفیت بودن اتصالات و چسب های به کار رفته برای چسباندن آنها با ایجاد درز در محل اتصال با نشت فاضلاب مواجه شویم .

تعمیر لوله کشی آب و فاضلاب در اصفهان - برقآب سازه

تعمیر لوله کشی آب و فاضلاب در اصفهان – 09913199915

شکستگی و سوراخ شدن

در برخی از موارد نیز به علت فرسودگی لوله فاضلاب ممکن است سوراخی در آن ایجاد شود .

از بین بردن نشتی لوله فاضلاب

شناسایی محل نشتی

در بسیاری از موارد ممکن است در نقطه از دیوار و سقف با نم زدگی مواجه شوید ، اما نمی توانید تشخیص دهید که علت این نم زدگی به چه علت است ؟؟ نشتی لوله های آب ساختمان یا نشتی لوله فاضلاب ؟؟

ابتدا می بایستی محل بروز نم زدگی را با محل عبور لوله آب و فاضلاب تطبیق دهیم . میتوانیم با بازگذاشتن آب و چک کردن طریقه عبور آب از لوله ی فاضلاب تشخیص بدهیم که آیا علت نشتی از لوله فاضلاب است یا جای دیگر ؟؟

شایان ذکر است پیش از دست به کار شدن جهت تعمیر لوله کشی آب و فاضلاب باید به این موضوع توجه داشته باشیم که لوله ی معیوب از چه جنسی است ؟

اگر چه امروزه اکثر لوله های فاضلاب از جنس پی وی سی هستند .

چسب رفع نشتی

اگر چنانچه درز و نشتی در لوله فاضلاب بزرگ نباشد به شکلی که به بریدن لوله احتیاج نباشد می توان از چسب نشتی استفاده نمود . برای این کار اطراف محل نشتی را خالی می کنیم و پس از آن روی سوراخ درز چسب می ریزیم و منتظر میمانیم تا خشک شود .

پس از آن از یک نوار فایبرگلاس برای پیچاندن اطراف لوله استفاده می کنیم تا محل وصله کاملا محکم شود . پس از آن حدود سی دقیقه صبر می کنیم  و پس از آن با ریختن آب در لوله ی فاضلاب از محکم بودن آن اطمینان حاصل می کنیم .

پیشنهاد می کنیم مقاله تعویض فیلتر تصفیه آب در اصفهان را نیز بخوانید .

رفع نشتی با مواد نانو

تعمیر لوله کشی آب و فاضلاب با استفاده از مواد نانو بسیار گرفتن نشتی را برای لوله کش ها آسان کرده است . تخریب دیوار و سقف برای گرفتن نشتی یک سوراخ کوچک هزینه های گزافی را در پی دارد .

جالب است بدانید مواد نانو به گونه ای ساخته شده اند که قابلیت رفع نشتی لوله های چدنی را نیز دارا می باشند . البته باید به این موضوع توجه کرد که نشت گیری با استفاده از مواد پلیمری باید توسط یک فرد ماهر انجام شود .

جنس مواد پلیمری از چسب های رزینی یا مواد ترمیمی اکریلیک است . استادکاران این مواد را در قسمت ترکیدگی تزریق می کنند و پس از آن روی آن را با مواد ضد آب می پوشانند .

جمع بندی

لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان حیاتی ترین قسمت تأسیساتی یک ساختمان است و خرابی آن معضلات خاص خود را به همراه خواهد داشت . نگه داری صحیح از این سیستم نیز اهمیت دارد . بهتر است در هنگام گرفتگی لوله های ساختمان به جای اینکه خود سرانه از محلول های اسیدی استفاده کنید از یک استادکار ماهر کمک بگیرید . همچنین جهت لوله کشی ساختمان در حال ساخت خود بهتر است از لوله های پی وی سی بهره بگیرید که کمتر دچار مشکل می شوند . تعمیر لوله کشی آب و فاضلاب با روش های نوین به مراتب از هزینه ها کاسته است و البته دوام بهتری را نیز دارا می باشد .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4.3]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *